dijous, 26 de febrer del 2009

Vienna i última entrada del bloc...


Hola a tots. Última entrada (un pèl tard, ho sé) però és que des de que he arribat a Barcelona de nou no he parat i amb prou feines he estat per casa. Així doncs, és una entrada atípica. Per moltes raons: primera i més important, ja no estic viatjant. Segona, com totes les de Tailàndia, ja no és per parlar de les antípodes, tot i que el títol del bloc no ha canviat. Tercera, per que enlloc de ser un país càlid com els anteriors, bé a NZ algun dia feia una mica de rasquilla però res comparat amb el fred que em vaig trobar a...Vienna!!

Si, Vienna ha estat el meu últim destí d’aquesta llarga i meravellosa experiència que abans m’ha portat a visitar Austràlia, Nova Zelanda, Tailàndia i a posar els peus a Singapur i Laos. Així doncs, i per anar-nos acostumant al fred que em trobaré a Barcelona, parem a la capital austríaca.

El vol va arribar a les 5:15 del matí. Mirant per la finestreta ja vaig veure el que m’esperava: fred. Tot l’aeroport estava nevat. Quin canvi. En poques hores estava fent un Pad Thai al solet i acompanyat d’una cervesa, pantalons curts i samarreta i ara estic dins d’un avió, rodejat de neu i amb poques ganes de sortir i començar a passar fred. Però no hi ha cap opció. Surto i ràpidament me’n vaig cap a l’estació de tren que m’ha de portar al centre de la ciutat, i d’allí, a l’hotel. He d’esperar prop de 20minuts a l’estació. Fa molt fred. Tot i que ahir a Bangkok vaig comprar-me un jersei i uns texans , veig que m’hauré de comprar més roba d’abric.

Arriba el tren i després de fer un transbord al metro (diuen que el millor metro del món) arribo a l’hotel. Un hotel modern, xulo i no mal de preu. Perfecte. Allà em poso a descansar tot el que no he pogut durant el vol de més d’11 des de la capital tailandesa.

La veritat és que em costa una mica escriure sobre el que vaig fer a Vienna, després de 3 setmanes i d’estar novament en la rutina diària, bé, rutina tampoc, per que en 3 setmanes no he parat per casa...potser hi he sopat 4 dies entre sopars amb amics, cines, caps de setmana ocupats, carnavals, snow...en fi, que no he parat però que aviat sembla que tot tornarà a la seva normalitat.

De Vienna què dir...doncs que és la típica ciutat centreeuropea: senyorial, moderna, neta, amb tramvies, cultural i freda. La ciutat és per passejar-hi i per anar parant cada dos per tres a un dels mil i un cafès que hi ha repartits per a tot arreu. La veritat és que aquí ve més de gust que enlloc parar per fer un cafè i escalfar-se un mica. Doncs això, que tampoc em vaig prendre la visita a Vienna en plan stress. Tranquil•lament passejant, visitant algun museu, els edificis històrics com el palau de la casa reial, etc...He de dir, que per primer cop a la meva vida vaig anar a la òpera i no un cop, sinó dos! I és que aquí anar a la òpera és una cosa molt comuna. Hi van nens, turistes, gent gran, experts...els preus són molt assequibles i val la pena aprofitar-ho quan s’està a la capital d’aquest espectacle,no?

La ciutat viu per la música, sobretot clàssica, i per a tot arreu es troben sales on es fan concerts, ballet o òpera. Pels amants de la música, Vienna és la ciutat.

Per la meva part res més. No voldria acabar aquest bloc però sense donar les gràcies a tots els que l’heu anat seguint. Estant a tants kms de distància, era molt agraït veure que la gent s’interessava pel bloc i pel que anava fent. En un principi em feia una mica de pal escriure’l, però després, com heu pogut comprovar amb les parrafades que he fet, li vaig agafar el gustillu i ara no sé que faré sense escriure bloc...potser tornar a marxar aviat? En fi, novament, gràcies a tots i a totes els que heu anat llegint al bloc: família i amics i amigues sobretot, però també a tots aquells i aquelles que us hi heu afegit pel boca a boca o trobant el bloc per internet. Això és una de les coses que em fa més gràcia, saber que gent que no conec ha estat seguint les meves aventures. A tots i a totes que heu fet això us animo a enviar-me un mail que vosaltres sabeu molt de mi i jo poc de vosaltres.

Apa, salut i fins la pròxima!!!

Fotos Vienna --> Fotos Vienna


1 comentari:

Josep M. Ferrer ha dit...

Interessant escrit sobre Vienna. Tens algunes fotos molt guapes. M'he fet un link al meu blogspot (amb el teu permís, es clar) per seguir tot el que vas penjant. Així aniré descobrint mons des de la pantalla!!!

Salut i fins un altre post!!!

Josep

Powered By Blogger