diumenge, 9 de novembre del 2008

Cairns: Dia IV, Great Barrier Reef (des de l'aigua)

No tinc paraules per descriure el que he viscut avui. Podria estar escrivint línies i línies intentat explicar tot el que he vist: peixos, coralls, ralles, tortugues, taurons... i totes les sensacions que m’han fet viure: sorpresa, admiració, fascinació, felicitat...però com us dic, no tindria prou espai.

La veritat és que no m’esperava que m’agradés tant: primera, a mi mai m’havia tirat molt el tema del submarinisme, i segona, com la gran barrera ja l’has vist en mil fotos i documentals, imagines que ja t’esperes el que trobaràs...però no. Un cop a l’aigua i comences a veure tot el que tens a tocar, no et pots creure que allò sigui veritat. És cert que és el mateix que has vist en els documentals del National Geographic, però veure-ho en directe és totalment diferent: els colors, la infinitat de varietat en els tipus de corall: colors, formes, tamanys...i la immensa quantitat de peixos de tots els tipus que van d’un cantó a l’altre, sense immutar-se que una colla de turistes vestits de forma extranya estan per allà rondant.

El dia ha començat de bon matí. A les 7:15 l’autobús em passava a recollir per anar cap a la terminal de ferries que operen cap a la gran barrera. Heu de pensar que aquí a Cairns, el 90% del turisme hi és per la gran barrera i hi ha una gran quantitat d’ofertes per a tots els gustos i butxaques. He de reconèixer però, que tot i la gran quantitat de turistes que hi ha, hi ha un enorme respecte cap a l’entorn natural i tothom és molt conscient que s’està en un ecosistema molt sensible i que s’ha de respectar per tal que futures generacions el puguin disfrutar. A les 8:30 el vaixell es posava en marxa. Una hora i mitja més tard, i després de rebre totes les instruccions sobre submarinisme per part del guia, arribàvem a la gran barrera. El barco parava enmig, i ja des de la coberta s’intuiïn les formes d’alguns coralls. És impressionant com enmig de l’oceà, un es troba de cop amb la gran barrera i pot veure els coralls que en alguns punts no estan a més de 1,5m de la superfície...espectacular, un podria (per que no es pot tocar els coralls) està de peus a uns 40km de la costa: increïble,no?

Un cop allà poca cosa més, posar-les el vestit de licra (no fa falta neoprè per que l’aigua està a 28 graus...), la bombona a l’esquena i practicar les tres coses bàsiques: respirar, el moviment per fer la descompressió de les ulleres, i els passos necessaris en cas de quedar-se sense aire i haver d’utilitzar la bombona d’un company. Després d’això, cap a l’aigua. Allà, hem repetit els moviment, aquest cop sota l’aigua i com tot ha anat bé, doncs res, cap a bussejar! La veritat és que és molt més senzill del que esperava. Crec que la clau és mantenir la calma en tot moment i fer les coses lentament: no baixar ni pujar ràpid, en cas d’un contratemps no atabalar-se, etc...Jo si que he notat la pressió a les orelles i cada 2x3 em tapava el nas i bufava per fer-les petar. Crec que si m’hi volgués dedicar més m’ho hauria de fer mirar per que no els altres que estaven amb mi no han hagut de fer-ho tants cops, clar que ells feien pesca submarina i tal...M’ha tocat fer el bateig amb 2 madrilenys, molt catxondos, que estan treballant aquí per una companyia espanyola multinacional d’explosius....tela,no?

Hem estat poc més de mitja hora donant una volta completa al vaixell i al•lucinant amb cada cosa que veiem, i és que no és per menys,eh? Debutar en el submarinisme a la Gran Barrera de Corall no té preu...la única que pega és que pocs llocs millors hi ha al planeta per fer submarinisme i ara potser tot em semblarà “pitjor” o no, per que crec que cada fons marí, és diferent, però dubto que n’hi hagin molts amb tant corall i tantes especies marines...Un cop acabat el tour, he preguntat al guia a quan havíem baixat i m’ha dit que entre 7-8 metres...no sé si és molt o què, però per mi ha estat suficient, i en el lloc que estàvem, tampoc podíem baixar molt més ja que no era més profund.

Després hem tornat al vaixell i a dinar. Després de dinar ens hem desplaçat cap a un altre punt i un altre cop cap a l’aigua, aquesta vegada, amb snorkel. He de dir que al lloc on jo he estat, casi que és el mateix fer snorkel que submarinisme, ja que era tant poc profund que fent snorkel, en més d’una ocasió havies de vigilar de no tocar cap corall amb els peus i en molts llocs no hi podies passar de la poca separació que hi havia amb la superfície. Crec que és un lloc ideal per a qualsevol persona, ja que l’snorkel és apte per a tothom, no cansa, no és perillós i no t’has de preocupar de res, simplement moure els peus i disfrutar de tot el que els teus ulls van veient.

He de dir també, que el segon lloc on hem estat, així com el tercer, eren força més espectaculars que el primer. En els dos últims hi havia un parell de grans murs de corall d’uns 4-5 metres d’alçada que eren simplement espectaculars. Era com passejar per un carré d’una gran ciutat però enlloc d’edificis, el que tenies a banda i banda eren enormes parets de corall d’una diversitat inacabable.

En la tercera immersió he vist 2 ralles, una tortuga i un petit tauró, petit!!! He vist alguns peixos més grans durant el dia. Ha estat bé per que he seguit el grup de submarinisme tota l’estona, però clar, jo uns metres més a dalt que ells, i així, he pogut descobrir les millors coses que els guies ensenyàvem a la gent del grup.

Jo crec que per ser el primer dia, no es pot demanar molta cosa més: debut a la gran barrera, tortugues, ralles, corall, tauró...m’agradaria poder fer el curs, per que aquí la veritat és que surt tirat de preu, però no tinc temps. Miraré a Tailàndia, que em sembla que també és un bon lloc i segur que encara és més barat. Us mantindré informats.

Bé, doncs això ha estat el dia d’avui. No tinc fotos de les immersions. Ens han filmat, però el vídeo m’ha semblat massa car i he passat...potser he fet malament, per que tindria un vídeo fent submarinisme a la gran barrera però he pensat que després no el miraria molt i que m’estic gastant molts diners, i part dels diners del vídeo els gastaré per fer una volta aerea per sobre la gran barrera demà (Eli i Ramon, us faig cas, i com em veu dir que valia la pena, ho faré). Espero que faci bon temps i així fer mil i una fotos. Salut!

Fotos del dia --> Fotos Great Barrier Reef

Powered By Blogger