diumenge, 23 de novembre del 2008

Fraser Island

Dia I

Possiblement la última entrada al bloc abans de Nova Zelanda. Com sabeu, el proper dimecres volo cap a Christchurch i començo una nova aventura, encara una mica més lluny de casa...molt més no es pot anar ja...

Abans de marxar però, he passat el cap de setmana a la illa de Fraser, l’illa de sorra més gran del món i un dels llocs catalogats com a “World Heritage”. La veritat és que és una meravella de la naturalesa i que un quan hi està es pregunta com poden haver llocs així al món. Per sort, hi ha una gran conscienciació sobre el medi natural i la illa està pràcticament sense rastres d’activitat humana, tot i així, està més “urbanitzada” que la seva parenta Moreton i rep moltes més visites que les seves germanes menors. Tot i ser molt semblant a Moreton, crec que és més maca, això si, hi ha molta més gent, i llavors al comparar-les jo casi que les deixaria “fify-fify” per que Moreton és pràcticament igual i no trobes gent a tots els seus “hotspots”.

Pels que no ho sapigueu, he anat a la illa en un Safari 4x4, que bàsicament és posar un grup de d’11 motxilleros dins un 4x4 amb tot lo necessari per passar 2 dies a la illa (menjar, tendes de campanya, etc...). Ha estat una experiència xulíssima, conduir per la platja, per carreteres de sorra tova...plantar la tenda enmig del no res i veure una de les postes de sol més impressionants que he vist mai...no vaig veure el sol (estava a l’altre cantó de la illa) però els colors del cel eren increïbles...ja veureu les fotos, semblen retocades amb Photoshop, però són originals, tal com la càmera captava els colors...i es que el cel semblava un quadre d’un pintor...irreal...sensacional.

Doncs bé, l’aventura va començar al mateix alberg. Un grup de 6 toyota 4x4 rebíem les instruccions de com conduir el cotxe, com respectar el medi ambient, els llocs a visitar, els horaris de les marees...tot molt informal, seguint l’estil “no worries” i fent les coses fàcils que tenen els habitants d’aquest país.

El grup érem 2 anglesos (molts bons tius...), un grup de 2 holandeses i 2 holandesos, un parell de noies alemanes, un noi alemany que viatjava sol i una danesa. Després de les presentacions ens posàvem en marxa. A poc més de 5 km de Rainbow Beach agafàvem el ferry cap a Fraser Island, poc més de 8 minuts i trepitjàvem la blanca i fina sorra de la 75miles beach...ja us podeu imaginar d’on ve el nom i ja us podeu imaginar com és veure una platja de més de 90km de llarg...impressionant. Com a Moreton, les platges són les autopistes, fins i tot hi aterren avions, i per endinsar-se a l’interior de la illa hi ha petits camins de sorra tova. La única manera de moure’ns doncs, a peu o en 4x4.

Fraser Island té una combinació d’elements que la fa única: té mar amb corall, platges infinites, boscos, selva, més de 100 llacs d’aigua dolça i una flora pròpia, on hi destaquen els dingos o gossos salvatges que han fet de la illa la seva casa i com no, per damunt de tot hi ha sorra, MOLTA SORRA. Tota la illa és de sorra i acabes trobant sorra a tot arreu: dins la tenda, la roba, menges i notes la sorra...en fi, un petit preu a pagar per a poder disfrutar d’aquesta petita meravella.

El primer dia vam anar directament al llac McKenzie: impressionant. Un es fa creus com pot haver un llac enmig d’una illa de sorra...i quin llac! L’aigua més cristal•lina que han vist els meus ulls amb una combinació de blaus que et deixaven al•lucinant per una estona. Llàstima que al ser la màxima atracció de la illa, està sempre ple de turistes, però bé, val la pena anar-hi. Allà poca cosa, relax, prendre el sol, banyar-se i fer fotos, moltes fotos. També ens hi vam quedar a dinar ja que degut a les marees, no podíem tornar a la “platjautopista” fins a les 5 de la tarda. Així que el primer dia va ser bàsicament el llac. Després vam anar a la zona d’acampada, la illa té zones específiques on es pot i on no es pot acampar, i allà ens vam trobar amb la resta de grups.

Un sopar a base de patates i barbacoa, unes cerveses i a dormir, que l’endemà ens esperava un dia llarg.

Dia II

El pla pel segon dia era anar fins a Indian Head, un punt al nord de l’illa i on es poden veure tortugues, dofins, taurons i quan es la temporada, balenes fent la migració. Pel camí ens vam aturar a veure les restes del Maheno, un vaixell que va encallar a l’illa i que allà s’ha quedat per fer gaudir els turistes i les seves càmeres de fotos. Pel camí també vam parar a Eli Creek, un riu de poc més de 40cm de profunditat i que permet fer una passejada fins a la desembocadura al mar. Després de la passejada, de nou al cotxe i uns 30km més de platja fins a Indian Head. Allà ens hi vam estar força estona veient tortugues i gaudint de les impressionants vistes amb dos immenses platges a banda i banda del cap. No vaig veure taurons, però si dofins (molt lluny) i tortugues, força a prop.

De tornada cap a on havíem d’acampar vam decidir anar al llac Wallabi. Un llac ple de vida aquàtica i on hi destacaven per damunt de tot les tortugues. De camí però, es va posar a ploure i ens va “amargar” una mica el dinar i el bany. Per sort, no va durar molta estona i vam poder tornar cap al lloc on acampàvem sense pluja. De camí vam parar a un mirador on es podia veure l’interior de la illa i tota la sorra que la conforma.

Mentre fèiem el sopar, es va començar a fer fosc i llavors va ser quan el cel va començar a canviar de colors...a cada minut més espectacular i tots els dels grups ens vam quedar al•lucinant i sense poder parar de fer fotos. Jo vaig decidir tornar al Mahone, i fer més fotos ja que la llum era ideal.

Després poca cosa: un bon sopar, unes cerveses i dormir d’hora per que el dia havia estat llarg i tots estàvem força cansats.

Dia III

El tercer dia va donar per poc, ja que a la una teníem el ferry de retorn a Rainbow Beach. Tot i això, vam poder visitar el Waki Lake, un altre llac d’aigua dolça, aquesta de color verd, que està desapareixent per que s’està omplint de sorra. Diuen els experts que en 10 anys no hi serà, així que em puc sentir privilegiat d’haver-lo vist. El llac està situat just a sota d’una immensa duna de sorra fina i a la qual vaig fer “sandboarding” damunt d’una taula de body board. He de dir que vaig ser l’únic que va aconseguir arribar a l’aigua i és que l’experiència amb l’snow board i el surf em va posar en clara avantatge respecte els altres ;).

Després del llac res, cap al ferry i a l’hostal de nou, on vam estar sopant tots els dels grups i compartint experiències i fotos.

La veritat és que ha estat un bon cap de setmana, un lloc genial, he conegut gent molt maca i una experiència inoblidable. Avui poca cosa, treballar i d’aquí una estona agafaré el bus cap a Brisbane. Allà dos dies, posar-me vacunes, enviar algunes coses cap a casa de nou i cap a New Zealand. Ens veiem!

Disfruteu amb les fotos -->Fotos Fraser Island

ADRI ha dit...

BON VIATGE!!!! I ara Nova Zelanda... Per cert, parlen anglès allí?

Al ha dit...

Muy buenas primito!

Veo que te estás dando una vidorra....qué envidia!!!!

Oye, aprovecha a ver mucho rugby por NZ y pásalo igual de bien que hasta ahora (que no es poco, eh).

Besitos desde Bilbao, auzzie boy!!

Take care and enjoy!! xoxox