dijous, 8 de gener del 2009

Adéu a les antípodes


Sembla mentida però no em queda més d’una hora i mitja per deixar les antípodes. Després de més de 3 mesos entre Austràlia i Nova Zelanda avui marxo i volo cap a Tailàndia. Pròxima parada: Bangok.

Han estat 3 mesos on hi ha hagut una mica de tot. Viure en una ciutat, Brisbane. Conèixer molta gent i fer vida d’estudiant, també Brisbane. Estudiar anglès, treballar a temps parcial, treballar mentre viatjava recorrent la costa de Queensland, descobrir cada racó del fantàstic país que és NZ, tornar a Austràlia per visitar la famosa roca i la ciutat més cosmopolita del país, recórrer la Great Ocean Road....en fi, un munt d’experiències i vivències que difícilment oblidaré.

Avui però, tot això s’acaba i un punt i a part apareix en el camí. Com ja us he dit anteriorment, la veritat és que també tinc ganes de canviar de país i sobretot de veure una cultura no-occidental.

M’agradaria tenir més temps per escriure totes les reflexions i resums sobre Austràlia i Nova Zelanda, potser al final del viatge, quan torni a BCN ho escric, però entre els dos països jo els resumiria dient que potser Austràlia és un dels millors països per a viure: bon clima, ambient relaxat, no stress en el treball, bon poder adquisitiu, surf, no worries....i Nova Zelanda per a mi és un paradís per a viatjar. Potser per viure també, sobretot la illa del nord, però jo em quedo amb la illa del sud i que, sincerament, és el país més espectacular on he estat.

A nova Zelanda, en només 29 dies vaig veure platges tropicals desèrtiques, balenes submergir-se davant d’unes muntanyes nevades, he fet kayak mentre un grup de 15 dofins passava per davant, darrera i sota l’embarcació, he vist pingüins a 20cm, els ocells més grans del món, foques...però no només de vida animal viu el país, també he vist muntanyes, glaciars, volcans, guèisers, selva, dunes gegants, costes suaus i costes salvatges, fiords...en fi, una varietat que difícilment es pot trobar en cap altre país, i sobretot de les dimensions de NZ.

I Austràlia també és una passada per a viatjar però és molt gran. I per variar de paisatge s’han de fer moooolts km. És per això que em quedo amb NZ per a viatjar i Austràlia per viure. Bé, no m’enrotllo més. Estic a l’aeroport i ara em connectaré per dir l’últim adéu a la gent com a Aussie, ara seré un Thai més ;). Salut!

1 comentari:

ADRI ha dit...

Què ràpid que ha passat tot! marxes d'Austràlia i ara cap a Tailàndia! Espero que t'agradi molt també. Escriu-nos des de Bangkok! Serà la teva primera vegada en un país oriental, no? Doncs segur que és una experiència única.
Espero que tinguis bon viatge i facis moltes fotos.

Una abrçada molt forta.

Powered By Blogger