dimecres, 7 de gener del 2009

Sydney, 2a part

Després del parèntesi a les Blue Mountains tornem cap a Sydney. Pròxima i última destinació a Austràlia. Costa de creure que després de tant temps deixaré les antípodes en menys de 5 dies...tinc un sentiment contradictori per que per una part tinc ganes d’anar a Tailàndia i després tornar a BCN però per l’altra banda em sap greu deixar aquest meravellós país. Tot i això, com us dic, tinc ganes de canviar una mica per que sento que ja he vist tot el que volia d’Austràlia, veure altres coses em requeriria molt temps i, sincerament, millor la propera vegada ;).

Tenia prop de 5 dies per visitar Sydney. Més que suficient, així que a diferència de tots els mesos anteriors, la visita a Sydney serà més relaxada, que ja m’ho mereixo :P.

Només arribar de les Blue Mountains vaig anar directament a l’alberg, ja us vaig explicar que poca cosa: descansar una mica, comprar 4 medicines i donar una volta per la zona del port. Com ja us vaig avançar, Sydney és més una ciutat per viure que per visitar. Com totes les ciutats aquí no tenen massa història, tot i que Sydney és la ciutat més antiga del país, la seva història no arriba als 300 anys. Així doncs on està l’interès de la ciutat i el que la fa una destinació turísitica mundial? Doncs en primer lloc que és la ciutat més famosa d’Austràlia, un país que destil•la rollet per totes bandes, en segons lloc la zona del port i la magnífica òpera, en tercer lloc el tipus de ciutat que és: ampla, gran, amb platges per tot arreu per on es passegen i fan surf els seus habitants, una gran vida de ciutat amb cultura, bona vida nocturna, bons restaurants, pubs i clubs... i per últim l’estil de vida de la gent: relaxada, fàcil i amb ganes de viure al carrer i disfrutar de l’esplèndid clima que gaudeixen.

Com us vaig dir, el primer dia un local em va dir que Sydney i Barcelona eren força similars i tot i que són diferents, si que tenen algunes similituds. Les 2 han estat seu d’uns jocs olímpics, les dos tenen mar, les 2 tenen aquest ambient local però cosmopolita alhora i les 2 tenen una zona que és calcada. A Barcelona el Maremàgnum i a Sydney el Darling Harbour. Sisi!!! Són 2 zones que s’assemblen moltíssim: port esportiu, botigues, restaurant i bars, passarel•la de fusta sobre el mar, IMAX... en fi, que tot i estar a l’altra punta del món, un passejant per allà es troba com a casa ;).

Dia II: Ciutat

El segon dia a Sydney vaig decidir anar al museu d’història de la ciutat. El dia anterior havia vist que hi feien una exposició sobre el concurs de fotògraf de l’any sobre vida animal. Com ara m’estic aficionant a la fotografia i a Sydney visitar museus és una de les coses que s’ha de fer, doncs vaig anar cap allà. L’exposició està molt bé, la recomano a tots aquells als que els hi agradi el món de la fotografia. Potser ja ha passat per BCN però per que és una iniciativa britànica i amb el suport de National Geographic. Vaig quedar impressionat amb la qualitat de les fotos i amb les coses que la gent que domina pot arribar a fer...en fi, gent que està a anys llum del que un pobre aficionat intenta fer amb la seva Rebel XSI...algunes de les millors fotos les havien fet nens d’entre 10 i 15 anys...veure per creure...jaja.

A part de l’exposició fotogràfica el museu era molt interessant. Presentava la història d’Austràlia amb seccions específiques pels aborígens, la vida animal, la història, etc...en fi, tot molt ben presentat i força interessant.

Després del museu vaig decidir anar a veure la posta de sol des d’un punt on pogués fotografiar el pont i la òpera...aquestes coses són les que comporta anar-se aficionant a les fotos...que cada cop penses més en on anar per poder fer bones fotos.

Amb un mapa de la ciutat a la mà vaig intuir que des de l’altre costat del pont i una mica a la dreta podria veure el sol pondre’s per darrera el pont. Així doncs vaig agafar un ferry que em portés on jo creia i bingo! Després de caminar una mica vorejant la costa vaig trobar el punt perfecte.

Allà vaig fer una pila de fotos, entre elles una de les panoràmiques de les que estic més orgullós. La veritat és que allà no vaig veure cap turista, això si, els locals estaven al carrer sopant una barbacoa mentre miraven la posta de sol. I no m’estranya, per que les vistes eren espectaculars.

Després d’això res més, ferry cap al centre de la ciutat, comprar 4 coses per sopar i cap a l’alberg a dormir.

Dia III: Mainly Beach

Com que de Sydney ciutat ja havia vist pràcticament tot el que volia, vaig decidir passar el dia a una de les mil platges que té la ciutat. No sabia molt bé quina triar i vaig decidir anar cap al port i segons els ferries decidir. Pel camí vaig conèixer una koreana que casualment també estava al mateix YHA. La vaig aconsellar sobre què visitat i vam quedar per sopar després al YHA. Ella va anar cap a la òpera i les coses típiques i jo vaig anar cap a Manly, una de les platges més famoses de Syndey.

Després de mitja hora en ferry vaig arribar. Allò era una bogeria: gent per tot arreu, tendes de surf, McDondals i Hungry Jacks (aquí el Burger King és diu així...) i coses per l’estil. Es nota que aquí és estiu i vacances i la platja estava a rebentar. Després d’haver estat a platges desertes i paradisíaques era una mica decepcionant, però bé, el pla del dia era de relax a la platja i a la platja estava.

La calor apretava bastant i vaig decidir anar a fer un banyet. Mentre estava gaudint de l’aigua fresqueta vaig sentir alguna cosa per megafonia...El que parlava semblava una mica nerviós i anava repetint que la gent sortís de l’aigua ràpidament. “Carai, quines presses...què deu passar?” mentrestant socorristes amb motos aquàtiques anaven amunt i avall assegurant-se que la gent sortia de l’aigua...bé, l’speaker torna a parlar i llavors entenc tot el que diu i per que la gent s’afanya a sortir de l’aigua: un grup de taurons s’està acostant a la platja!!! Sisi!!! Això si que és Austràlia!jaja. La gent però es veu relaxada, clar, aquí deu ser una cosa normal però per mi va ser tota una emoció haver de sortir per que un grup de taurons s’està acostant...

Més tard, mentre prenia el sol un altre avís, aquest cop per una mena de pops que són bastant perillosos...deu n’hi do...aquí un no pot estar mai tranquil, sort que ho tenen tot molt ben controlat i un no té sensació de perill.

Després de la platja retorn cap a la ciutat. Vaig sopar amb la “J”, no em feu dir el seu nom koreà per que no hi ha manera i va decidir “acoplar-se” amb mi a Bondi Beach per l’endemà. Bondi Beach és una de les platges més famoses de Sydney, i m’atreviria a dir que d’Austràlia. A veure com és...

Dia IV: Bondi Beach

Avui tocava surf. L’últim dia de surf a Austràlia...snif snif!!! La “j” va decidir venir per que mai havia fet surf i creia que jo li podria ensenyar...pobreta....

Després del tren i un bus vam arribar a la platja i ...què voleu que us digui...res de l’altre món. Bé, està bé i tal, i segurament a Catalunya seria una platja xula...però clar, després de totes les que té Austràlia, doncs queda en segona divisió. Ara bé, és famosa per que teòricament té bon surf, està a prop del centre i hi va la gent més guapa de Sydney.

La platja estava a rebentar i després de xafardejar per les botigues surferes vam llogar un parell de taules i cap a l’aigua!

No hi havia gaires onades però si molts surfistes-turistes intentant agafar alguna onada...la veritat és que no ha estat un dels millors dies de surf, però bé, m’ha servit per despedir-me d’aquest esport fins l’estiu que vé... ;)

I bàsicament això ha estat el dia d’avui. Després de la platja jo he anat cap al centre a comprar quatre coses i després res, una peli a l’alberg i ara actualitzant el bloc...demà últim dia a Sydney. Pròxima destinació...Tailàndia!!!

p.d: Com a anècdota dir que en els dos primers dies a Sydney em vaig trobar primer amb 2 nois que vaig conèixer a Fraser Island i l’endemà amb 2 noies del creuer de les Whitsundays...Austràlia no era un país gran? Què està passant? :S

Fotos de Sydney --> Fotos Sydney

1 comentari:

ADRI ha dit...

Últim dia a Austràlia!!!!!!!!!!!!! Ala, què ràpid que ha passat! Però no et queixaràs eh?! Que ho has vist quasi tot: Sidney, La Gran Barrera, La selva, Els apòstols, Les Blue Mountains, l'Urulu... Les fotos de Sidney ens han agradat molt, és que aquesta ciutat ha estat la que sempre associem a Austràlia, tot i no ser-ne la capital(això també ho té en comú amb BCN!)
Últim dia a Austràlia!!!!!!!!!!!!!
Ala, què ràpid que ha passat! Però no et queixaràs eh?! Que ho has vist quasi tot: Sidney, La Gran Barrera, La selva, Els apòstols, Les Blue Mountains, l'Urulu... Les fotos de Sidney ens han agradat molt, és que aquesta ciutat ha estat la que sempre associem a Austràlia, tot i no ser-ne la capital(això també ho té en comú amb BCN!)
Ara Tailàndia! Ja ens explicaràs que hi has visitat. Et recomano que miris la web de www.loliplanet.com (aquells catalans que van fer la volta al món)Les fotos són molt xules i recomanen llocs on allotjar-se i restaurants, etc. T'ho hem dit mil vegades però aquí sí que ves amb compte: allò no és Austràlia... per cert, els de la Loli recomenaven de fer un escaneig del passaport i el DNI i enviar-te'l a tu mateix per mail, així sempre ho podies tenir a mà si et robaven la documentació.
Bé, fes moltes fotos de "La platja" (la peli ja m'agrada molt) i no et facis un tatuatge com el Jack! Petons des de la nevada Alella

Powered By Blogger