dimecres, 28 de gener del 2009

Sukhothai


A les 7:45 em passa a buscar el taxi. Amb ell vaig fins a l'estacio d'autobusos on despres d'esperar mes de 45 minuts agafo un bus direccio Sukhothai. L'autobus es bastant cutre i esta ple de locals. Es com un cotxe de linia i aqui de comoditats, poques. Pero per mi es mes que suficient. De Chiang Mai a Sukhotai hi ha mes de 5 hores en autobus, al final son mes ja que el bus aquest es en plan borreguero i para a tot arreu...durant el trajecte conec a la Janna, una noia suissa que porta una setmana viatjant sola per Tailandia. Una mes, la veritat es que em sopren bastant veure la quantitat de noies soles que estic coneixent viatjant pel mon, primer per Australia i NZ i ara per Tailandia, per que despres us preocupeu per que jo viatjo sol...en fi, continuem.

L'autobus para primer a Old Sukhothai, jo tenia previst parar i buscar allotjament a New Sukhothai pero la Janna em comenta que hi ha una guesthouse que esta be just enfront la ciutat antiga. Decideixo fer-li cas i reservo una habitacio. No esta mal, dos llits, wc amb dutxa i aigua calenta...barat com els altres i en un lloc privilegiat ja que aixi no he de fer els 17km que separen la ciutat nova de l'antiga, on hi ha totes les atraccions turistiques.

Sense perdre el temps decidim anar a llogar unes bicis i vistar els temples per la tarda. La ciutat es espectacular. La millor que he vist. Temples per a tot arreu, ruines, budes...i tot rodejat de canals d'aigua amb palmeres i una gespa molt ben cuidada. Una altra diferencia respecte altres ciutats antigues es que esta totalment separada de la ciutat nova i els temples antics no estan barrejats amb moderns edificis. En tot el recinte esta prohibit circular en cotxe, fet que fa que sigui un plaer pedalar entre temple i temple.

Despres d'un parell de temples i de no se quants budes decidim fer una parada per fer un mos.Com no, demano un Pad Thai, el meu plat preferit aqui, acompanyat d'una Chang gran, m'ho mereixo que fa una calor fora important i estic pedalant amb maniga llarga...

Amb l'estomac ple continuem la visita a la ciutat antiga. El centre de la ciutat esta emmurellat i es on hi ha la majoria de temples pero fora d'aquest es troba un dels budes mes espectaculars que he vist. Esta a uns 2km de la ciutat i dins d'una habitacio sense sostre d'uns 6x6 metres, fet que fa que sembli encara mes gran del que es.

Despres visitem un altre temple a les afores fins que es comenca a fer fosc i decidim anar cap a l'hotel, dutxarnos i anar a fer un mos per sopar. El dia ha estat complert i gairabe no he parat entre bus i visita. Toca relax ja que dema a les 12 tinc un autobus cap a Bangkok, mes de 7 hores de viatge en un lloc on no m'hi caben les cames...Ens veiem!

Fotos --> Fotos Sukhothai

Powered By Blogger