dissabte, 24 de gener del 2009

Chang Mai


Arribada

Hola des del nord de Tailandia! Veureu que hi ha mes d'una falta d'ortografia pero es que el meu ordinador ha mort i ara he d'escriure des de teclats sense accents...Estic una mica preocupat i espero que al tornar es pugui arreglar per que basicament no tinc copia de seguretat de totes les fotos que he fet durant els darrers 4 mesos...nomes del principi per que despres volia copiar-les en un DVD pero la unitat de DVD de l'ordinador es va espatllar...en fi, sembla que Toshiba no fa portatils de massa qualitat...espero que el servei tecnic sigui bo i no perdi totes les dades.

Despres d'aquesta introduccio continuem amb el relat del viatge. Per si no ho sabeu, despres de Railay vaig agafar una barca rapida cap a Phuket on m'esperava un minibus per anar a l'aeroport direccio Chang Mai, capital cultural del pais i enmig d'un paisatge "muntanyos", com a minim, diferent al que estava veient fins ara.

Desrpres d'unes quantes hores entre esperes, enllacos i retards en els vols vaig arribar a la ciutat. Eren prop de les 9 del vespre i vaig decidir anar directament al centre amb taxi i buscar un allotjament. Despres que les dos primeres opcions quedessin descartades per estar plenes vaig trobar una guesthouse que no estava malament. Una habitacio gran, wc, dutxa amb aigua calenta i a.c. Perfecte. M'instalo i surto a donar una volta i sopar alguna cosa.

Fotos final Railay, veureu les pintes que faig amb les motxilles ;) --> Fotos Railay III

Chang Mai: Visita per la ciutat

Em llevo aviat. Avui es l'unic dia complet que estare a la ciutat i vull visitar les seves principals atraccions. Basicament temples i mercats. Primer de tot pero reservo les dos excursions que tinc pensat fer a la zona del nord: el triangle de l'or, punt on es troben Tailandia, Birmania i Laos i un treeking pel parc natural on hi ha la muntanya mes alta del pais

Amb les reserves sota el brac i la reserva del bus per a la seguent destinacio (Sukhothai) comenco a visitar la ciutat. Un dels temples esta fora d'aquesta, a uns 4km i necessito un mitja de transport. M'acosto a un tuk-tuk, encara no n'he agafat cap i es mes barat que un taxi. Em diu que per 100 bath em porta alla i em torna al centre. Comencem a negociar. I al final aconsegueixo que per 150 bath (3 euros) estigui amb mi tot el dia i em porti als temples i als mercats. Negoci rodo :).

Primer de tot visito el monestir budista de Wat U Mong. Esta enmig del bosc i al estar apartat de la ciutat no hi ha gaire gent. Alla hi destaca un buda molt detallat> venes, ossos, pell... i un tunel que comunica la zona residencial dels monjos amb la dels temples. Despres d'una passejada i unes quantes fotos torno cap al tuk/tuk, toca vistar els temples de la ciutat.

Aquests van queient un darrera l'altre fins que acabo una mica cansat de budes, colors daurats, dracs i coses per l'estil. De les visites a Wat Phra Singh, Wat Chedi Luang i Wat Chiang Man em sopren veure unes figures de cera hiper realistes en postures com el buda enmig dels temples. Pregunto qui son i em responen que nomes els monjos mes importants poden tenir una figura al morir. Que no es molt habitual i que es una manera de recordar-los al llarg del temps.

Un dels temples es a la vegada un monestir on joves tailandesos estudien i es preparen per a ser monjos. Mentrestant gaudeixen de les coses habituals dels nens de la seva edat: pilla-pilla, futbol, etc...

Despres de les visites als temples li dic al conductor del tuk-tuk que em porti a un mercat, ell em recomana una zona on hi ha diversos tallers: antiguetats, quadres, paraigues...li dic que val, pero que nomes als paraigues, em veig a venir el tipic timo tailandes on despres et fan comprar per que el taxista te comissio, pero no, tot correcte. Despres de veure com fabriquen els paraigues de paper li dic que em porti a Talat Warorot, el mes antic i famos mercat de la ciutat. Esta a chinatown i com us podeu imaginar es una autentica bogeria. Alla olors, colors i coses per comprar es barregen amb locals i turistes encorusits comprovant que, tot i el caos, allo funciona.

Em perdo un parell d'hores per alla, xaferdejant, dinant i fent temps fins que obri el Night bazar. El mercat nocturn es una atraccio de primer ordre i al voltant d'uns 5 carrers paradetes de souvenirs i tendes d'antiguetats es barallen per atraure el major nombre de turistes. Bars, restaurants i parades de menjar al carrer completen la festa. La veritat es que em passen les hores volant, compro 4 coses i sopo tot mirant el partit (en diferit) del Barca-Depor. Fardo d'aquip amb els locals, aqui son molt aficionats al Barca i despres d'una ultima passejada torno cap a l'hotel. Dema toca llevar-se aviat, a les 7 em passen a buscar per anar al Golden Triangle. Ens veiem!

Fotos Chang Mai --> Chang Mai

P.D: A veure si deixeu algun comentari que sino sembla que estigui escrivint per a res...

1 comentari:

Jordi ha dit...

Toshiba no fa portàtils de bona qualitat? No serà culpa del uíndòus?! hehe
Ah per cert, sas qui a caigut i sa comprat 1 iPhone?

VagiB!

Powered By Blogger