dissabte, 17 de gener del 2009

Ko Samui


Just sortir del ferry i després d’esquivar l’embastida de taxistes, motoristes i gent oferint allotjament vaig anar a llogar una moto. Després de l’experiència del dia anterior vaig pensar que era la millor manera de visitar aquesta nova illa. El preu només 1€ més car que a l’altra i és una 125cc, no està mal.

Amb la moto i les dos motxilles vaig cap a Hat Bo Phut on tinc pensant passar la nit. Busco allotjament i la veritat és que tot està bastant ple. Per sort, a Tailàndia no hi ha problemes per trobar llocs on passar la nit per que està ple d’hotels, ressorts amb bungalows i particulars que lloguen habitacions. Trobo un hostal familiar on després d’estar xerrant amb la dona aconsegueixo una habitació i que em rentin la roba per menys de 15€. Per ser temporada alta i KoSamui no està malament. A més la dona és molt simpàtica i em deixa deixar la motxilla tot l’endemà mentre jo volto per la illa amb la moto.

Després d’instal•lar-me surto a sopar. Aquest cop, trio un indú. M’encanta el menjar tailandès però vull variar una mica. Sopo com un senyor per 4 duros i després paro a una tenda de DVD pirates a comprar-me un parell de pelis. Les falsificacions, com en la roba són perfectes i els DVD semblen originals i són de pelis que tot just s’han estrenat al cine...impressionant. Arribo a l’hotel per mirar la peli i...merda! la unitat de DVD del ordinador no funciona. Pos res, a dormir.

Dia II

Em llevo a les 7:30 i a les 8 ja sóc en marxa. Vull aprofitar el dia per visitar la illa i agafar un ferry per tornar a “terra ferma” per la tarda. La idea és donar una volta a la illa i anar parant a les principals platges. Després d’esmorzar i prendre el sol a la platja de Hat Bo Phut pillo la moto i vaig cap a Hat Chaweng, la platja més famosa de la illa i on es concentren la majoria de turistes. És molt famosa i espero una gran platja però quan hi arribo sento el mateix que el dia anterior. La platja és maca, és cert, però hi ha massa gent i torno a tenir aquesta sensació de ser un invasor a un lloc estrany i que ens estem aprofitant d’aquesta pobre gent.

Pel camí però un contratemps. Resulta que la combinació ferry-bus-barco per anar a Ko Phi Phi on volia anar per la tarda només es pot fer fins a les 12 del migdia, així que hauré de passar una nit extra a Ko Samui. No és el que volia per que jo vull anar cap a la zona de Kabri, amb les millors platges del país i amb les típiques roques de karst cobertes de vegetació sortint enmig d’un mar turquesa.

Després de prendre’m un batut de fruites sota les palmeres cocoteres torno a agafar la moto i vaig cap a Hat Lamai. Aquesta platja m’agrada més que l’anterior. És semblant però hi ha menys gent, això si, tota la platja ta plena d’un bungalow al costat de l’altra. Després d’una estona prenent el sol i esquivant venedors ambulants de tota mena: batuts, panotxes de blat de moro, roba, collarets, marihuana, cocaïna...sisi! em venen dos adolescents i em diuen si vull algo. M’ensenyen un catàleg de tatoos i després em dona la ma i tenia un gram de cocaïna...li dic que no, que passo i marxen. Són petits camells però bona gent, sempre amb un somriure i com si res. Tailàndia.

Després d’aquestes dos platges turístiques decideixo aprofitar que tinc moto i llibertat i buscar zones més aïllades i fora de l’itinerari típic. Donant més d’una volta arribo a una platja espectacular. Molt millor que les anteriors i per la meva sopresa sense cap turista. Sóc l’únic. No ho acabo d’entendre per que el lloc és molt xulo i també hi ha bungalows...en fi. Com veureu a les fotos, allà passo una estona acabant el 3er John Grisham del viatge en una hamaca...quina vidorra que m’estic pagant :P.

La resta del dia té poca història. Continua donant la volta a la illa parant a més platges però el que més m’agrada del dia és un mercat al carrer. El trobo molt autèntic i faig mil i una fotos. Allà venen de tot: verdures, fruita, peix, carn (alguna no vull saber ni que és..., ja veureu les fotos), marisc... en fi, tot molt tailandès i sense turistes. Això és el que m’agrada, veure l’autèntica gent i les seves costums. Al mateix poble paro a dinar a un lloc per locals també, el menjar és igual de bo, però val la meitat que als llocs turístics de la illa.

Després de dinar torno a l’hostal a buscar la motxilla i buscar un nou allotjament per passar la nit. Decideixo fer cas a la Lonely Planet i trobo una habitació en un ressort de bungalows que està la mar de bé. Aquí estic, escrivint aquestes línies i preparant-me per sopar i anar a dormir. Ens veiem!

Fotos Ko Samui --> Ko Samui

Música Kenzazpi - Instants del temps. Per que en aquesta vida que dos persones es trobin o es separin depèn de molts factors, la majoria dels quals no estan a les nostres mans i que les persones no són més que això, instants en el temps i si hi ha sort es troben.

1 comentari:

ADRI ha dit...

Nosaltres també volem prendre un batut de fruita exòtica sota una palmera cocotera!!! Pren-te'n un a la nostra salut! Ostres, pel que expliques de Tailàndia crec que ens agradaria més del que ens pensàvem... ja tinc ganes que ens expliquis com són les típiques roques com les de Bola de Drac o la platja de "La platja"... Pel que descrius l'ambient és molt relaxat... realment unes vacances!!! L'Adrià ja sap posar-se de peu solet però està tan gordete que no s'aguanta sol per caminar i el cul li pesa massa per gatejar... així que ell s'arrossega a unes velocitats increïbles pel passadís... ja el veuràs quan tornis!!! Una abraçada molt forta de part de tots nosaltres

Powered By Blogger