dissabte, 24 de gener del 2009

Golden Triangle

Puntuals com si fossin suissos, a les 7 la furgoneta em passa a buscar. Soc el primer. Poc a poc pero anem recollint als altres 9. A les 7:30 comencem el viatge. Per endavant hi ha forces km i unes quantes hores...en total estarem mes de 13 hores i esta previst tornar a Chang Mai a les 9 del vespre.

Al grup hi ha gent de varies nacionalitats pero rapidemant conec a una parella de xilens i amb ells he estat la majoria del temps.La primera parada es a un Hot Spring on hi ha un gueiser d'uns 3 metres d'alcada. Es una mica turistada, amb tenderetes al voltant nomes enfocats als turistes pero la parada va be per anar al WC i esmorzar una mica.

Al cap de mitja hora reprenem la marxa. Totes les parades seran aixi, curtetes i intenses ja que hi ha molt per veure i molts km per endavant. El guia ens explica que la segona parada es a un temple que un artista esta construint pel seu compte i que es diferent a tot el que hem vist fins ara. Tal com ho explica sona una mica turistada de nou pero un cop alla m'alegro de ser turista ;). Efectivament, el temple es diferent a tots els que he vist fins ara. Primer de tot es nou, concretament nomes 4 dels 9 edificis que el comformen estan acabats, en segon lloc es totalment blanc amb petits miralls incrustats per crear un efecte de brillantor i en tercer lloc les pintures de l'interior son, si mes no, curioses. No esta permes fer fotos pero els murs estan decorats amb imatges psicolediques de budes entre naus d'starwars, herois de matrix o una representacio de l'atac a les torres bessones i la seva relacio amb la guerra per el petroli...A fora del temple tambe hi ha algunes escultures curioses pero en conjunt m'agrada bastant.

Despres de la visita a aquest curios temple reprenem la marxa. La seguent parada ja es el punt on els tailandesos han decidit ubicar el Golden Triangle i dic aixo perque el triangle de l'or realment es una zona molt amplia en km quadrats i on es realitzava la major part del cultiu i comerc d'opi entre Laos Birmania i Tailandia. Ara pero es una atraccio mes per atraure turistes. Entre les turistades, que jo com un borrego mes he comprat :), hi ha una ruta en barca pel riu Mekong (un dels mes llargs d'asia i que comenca una pila de km mes al nord a Xina) que et porta a Birmania i despres a Laos, on es fa una parada per veure un mercat reple de whisky amb llangardaixos i/o serps i souvenirs varis on hi destaquen els pipes que es feien servir per fumar opi.

Tailandia va prohibir fa uns quants anys el cultiu d'opi i va fomentar els agricultors a canviar de cultius. La majoria es va passar al tabac i a diverses fruites exotiques i avui en dia no es poden trobar cultius d'opi al pais.

Despres de la visita al triangle i de dinar en un restaurant tailandes continuem la ruta. El proxim desti es un mercat en la zona fronterera entre Birmania i Tailandia. Esta permes que els habitants d'un i altre pais puguin entrar a l'altre pais en un maxim de 5 km sense visat, aixo afavoreix que aquest km de frontera siguin un mercat cotic on la gent busca tot allo que no te al seu pais o amb la que pot fer negoci. Entre tots ells, una pila de turistes fent fotos i comprant souvenirs.

La proxima i ultima parada del viatge es al poblat de les dones girafa. Al arribar m'entra un sentiment contradicori. Per un costat m'agrada veure-les per que es una cosa tipica de l'asia pero com tantes coses aqui a tailandia el turisme esta fent molt mal. Totes no paren de demanar que els hi compris coses i "posen" d'una manera forca professional quan et veuen amb una camara, aixo si, despres demanen que els hi compris alguna cosa. Com tot es motl barat i tampoc m'agrada estar fent fotos com si fossin animals d'un zoologic entro al seu joc i acabo amb mes d'un souvenir...aixo si, compro coses que pensava comprar despres, millor fer-ho aqui ja que el govern tailandes no dona la nacionalitat a les dones girafa ni a les Ankha i els unics ingressos que poden tenir son del turisme ja que no els hi esta permes trballar, ni tant sols en l'agricultura...

Despres d'unes quantes fotos i de quedar sopres de la bellesa de les nenes-girafa tornem cap a la furgoneta. Aquesta ha estat la ultima parada del viatge, ara nomes queda conduir unes 3 hores fins arribar a Chang Mai de nou. Arribem a les 9 en punt...segur que son tailandesos? a veure si son suissos disfrassats ;). Apa, fins a la proxima!!!

Fotos excursio Triangle Or --> Fotos Triangle Or

ADRI ha dit...

Ei hola Francesc!!! No et pensessiis que ens hem oblidat de tu! És que últimament hem anat molt de bòlit a la feina i amb l'Adrià a casa que no para, doncs ens queda poc temps per poder-te escriure.
Però ja saps que som fans, fans.. ;)
Ostres, això de les dones girafa ens pensàvem que només era a l'Àfrica! Quin mal que ha de fer. pobretes... Espero que gaudiexis d'aquests últims dies de viatge i et preparis pel fred que patiràs quan tornis! Per cert, que aquest dissabte va fer un vent tan fort que s'ha endut un munt d'arbres per endavant...Ja veus, aquí al Mediterrani i quasi hem patit un huracà... L'Adrià ja té moltes ganes de veure al seu tiet! Un petó molt fort