dimarts, 23 de desembre del 2008

Últims 5 dies: Northland i Auckland

Dia I

Hola! Després de la última megactualització de 4 dies de l’altre cop, avui us faig una entrada només per als 5 últims dies a NZ.

Aquests darrers dies els he passat a Northland, o el que és el mateix, tota l’àrea que va des d’Auckland fins al nord de NZ. És una zona que no està malament però que comparada amb la resta del país, no està a l’alçada. Tot i això, té un parell o tres llocs que val la pena visitar.
En general, tota la costa est, des d’Auckland fins a Bay of Islands és bastant turística. És on la gent de la ciutat es compra la segona residència per disfrutar del millor clima de tot el país. La veritat és que la zona és preciosa: platges, illes, coral, dofins, selva...però pel meu gust, està massa edificat. Per a tot el país hi ha zones similars i sense tanta gent, és per això que queda en una segona divisió dels millors llocs de NZ.

Ara bé, passada la Bay of Islands, la costa est és una passada. Novament recorda les millors zones de la illa del sud, ja que està pràcticament despoblada i conduint, rera qualsevol revolt et pot aparèixer una platja paradisíaca sense cap persona i només per a tu. No entenc del tot per a que la gent d’Auckland es queda més al sud, per que uns km més amunt tant les platges com el paisatge són molt més espectaculars.

Tornem al diari. Després de dormir a la furgo, el matí em vaig trobar amb l’Alberto i la Laura. Com ja sabeu, ells volien anar tirant cap al sud i començar a disfrutar de totes les meravelles que té la illa. Jo volia anar cap al nord així que havíem de trobar una solució per a que tots poguéssim seguir els nostres plans.

Primer vam intentar llogar una furgo per a mi per 4 dies però va ser impossible. Alguns llocs el mínim eren 5 dies i en d’altres era massa car. Així que vaig mirar per llogar cotxes i vaig trobar una bona oferta. Després de recollir tots els trastos de la furgo els hi vaig fer el traspàs. L’àguila que m’havia acompanyat durant les darreres 3 setmanes passava a les seves mans i jo em quedava amb un cutre i lleig toyota gris....en fi, serà el meu company de viatge per Northland. Després de despedir-nos cada ú va seguir el seu camí: ells cap al sud i jo cap al nord.

El primer dia va ser bàsicament de conducció. Vaig anar parant a alguna platja per a fer alguna foto i descansar una mica fins arribar a Bay of Islands.

És una zona força espectacular. Plena d’illes i on es poden fer creuers i nedar amb dofins. No estava mal, però després de les illes d’Austràlia, no era al mateix. Així que després de pensar-m’ho una mica vaig decidir no fer el creuer i continuar cap amunt.
Vaig passar la nit a un alberg familiar força acollidor, on abans d’anar a dormir vaig mirar The green mile ;).

Dia II

Després de connectar-me, parlar amb la família i rebre una molt bona notícia(tssst! és un secret encara....) vaig reprendre el viatge. Durant els següents kms el paisatge va millorar molt. Recordava la zona de Coromandel o la costa est de la illa del nord. Poca gent, poques cases i platges impressionants sense ningú.

Em vaig prendre el dia de relax i vaig anar parant a casi cada una de les platges per descansar, fer fotos, menjar, etc... La idea però era arribar a Cape Tigan, el punt més al nord de NZ i on es troben el Tasman Sea i el pacífic, formant onades que segons els dies arriben als 10m. Pel camí el que us dic, bones platges i poca gent .

Els últims 100km fins a Cape Tigan són per una península allargada que només té una carretera però que també es pot conduïr per la 90miles beach. Una platja sense fi de 100km amb la sorra prou dura per a poder-hi conduïr. Tot i això, jo vaig preferir la carretera ;). Els últims 25km són sense asfaltar, fet que reforça la sensació d’estar arribant a la fi del món. Cape Tigan és una de les zones amb més significat espiritual pels Maoris i no m’estranya, ja que sense ser tant espectacular com altres fars, et provoca una sensació diferent.

Allà vaig poder veure que estava a més de 18000km de London....tela,no? Si és que poc més lluny he pogut anar aquest any ;).

De tornada, vaig parar a unes dunes gegants on es pot fer sand boarding. Jo volia fer-ne, però al veure com eren les “taules” vaig passar. Al final m’hauré quedat amb les ganes de fer snowboard sobre la sorra...però com a mínim en vaig fer sobre un bodyboard a Fraser Island ;).

També pel camí vaig poder veure platges amb una sorra blanca com la neu. A una zona d’acampada lliure però amb dutxes i wc vaig passar la nit. De nou plantava la mini tenda...quants records...sortirà un ós de la platja per atacar-me aquesta nit? ;).

Dia III

Com en tot el viatge, em vaig llevar molt aviat. El pla per avui era senzill: anar baixant per la costa oest (havia pujat per la est) i visitar el Waipoua Forest.

Pel camí vaig anar parant a algunes platges fins arribar a Ahipara, un dels “spots” surfers de la illa del nord. Ja feia masses dies que no pillava una taula així que vaig decidir parar un parell d’hores i provar les onades a NZ.

Vaig llogar una longboard (o autobús pels amics...;)) i la veritat és que em va anar de perles. Vaig agafar bastantes onades i me’n vaig anar amb bones sensacions pel proper cop. Allà vaig dinar i de nou cap al cotxe. Uns 150km em separaven del bosc amb els Kauris, els arbres gegants del Waipoua Forest.

Després de creuar el “port” de Hokianga amb ferry vaig arribar al Waipoua Forest. La carretera principal el crea i hi ha alguns accessos per a visitar els arbres més famosos. La primera parada és per veure el Tane Mahuta, l’arbre kauri més gran de NZ i un dels més antics. Té més de 2000 anys, una alçada de més de 50m i el tronc té un perímetre de 13,8m...no està mal l’abret,eh?

Després una nova parada uns km més avall. Allà més arbres gegants d’on en destaquen les 4 sisters, quatre arbres junts i el Te Matua Ngahere, el segon kauri viu més gran de NZ.

Als àlbums hi ha fotos de tots aquests arbres i de les meves primeres panoràmiques verticals, i es que sinó no cabien a les fotos... També en les fotos veureu què passa quan un s’intenta fer fotos a un mateix...resulta que no hi havia un lloc estable per a posar la càmera, així que vaig fer un “apanyo” penjant-la d’unes branques. Vaig posar una seqüència de 8 fotos per a tenir temps de corre cap a l’arbre però quan havia disparat la tercera foto la càmera es va moure...jo estava a uns 5 metres i la veia caure així que vaig arrencar a córrer per anar-la a buscar, per sort, l’havia lligat bé i vaig arribar a temps. Com era una seqüència de fotos tot va quedar registrat. Ho he trobat divertit i a l’àlbum veureu les fotos i la meva cara al veure que la càmera estava apunt de caure ;).

Després del bosc poca cosa. Kms i kms fins a trobar un càmping on vaig plantar la tenda per a segon cop.

Dia IV

El dia d’avui encara era més de relax. La idea era arribar a Auckland cap al migdia per buscar allotjament. A uns 30km abans d’arribar a Auckland vaig parar a les platges de Piha i Kerekere...una passada. Dos platges guapissimes i amb unes onades perfectes per fer surf. Són dos de les millors platges de NZ pel surf i em va sorprendre que estant tant a prop de la ciutat estiguessin tant verges...poca gent, poques cases i unes onades impressionants. N’hi havia per a tots els gustos però fins i tot vaig veure alguns surfers fent tubs...quins pros. Jo no vaig llogar taula, el dia era grisot i fredot i vaig pensar que a Sidney ja tindré dies per a fer més surf.

Després poca cosa. Vaig arribar a Auckland, vaig reservar habitació al YHA i a passejar per la ciutat. Va començar a ploure força i com tenia temps, vaig decidir anar al cine a veure Rockandrolla, que els que em coneixeu, ja sabeu que fa temps que la volia veure ja que és d’un dels meus directors preferits, en Guy Richie. Em va costar bastant entendre l’anglès, massa slang pel mig...i potser per això no la vaig trobar a l’alçada d’Snatch o la primera, però m’he quedat amb les ganes de veure-la subtitulada a vere si l’entenc del tot.

Per cert, aviso a navegantes, després d’haver estat 1 mes viatjant per NZ i per molts dels llocs on es va gravar el Sr. Dels Anells m’ha entrat les ganes de tornar a veure les pelis i estic pensant en fer una marató de les 3 pelis (versió extensa) seguides. Pot estar bé, snacks durant la peli, unes pizzes a la meitat i 12 hores de sr dels anells...si algú està interessat, en parlem quan torni ;).

Després de peli cap a l’alberg i a dormir.

Dia V: Últim dia.

Encara plou. Estic escrivint el bloc i poca cosa he fet. Són les 9 del matí. Acabaré d’actualitzar el bloc i aniré a donar una volta per la ciutat. Després al vespre cap a l’aeroport a passar la nit de nadal més estranya de la meva vida: dormint a l’aeroport ja que el vol cap a Melburne surt demà a les 6 del matí i he de fer el chek-in 2 hores abans...així que serà una nit de nadal diferent i un dia de nadal també diferent. Fins la pròxima!

Fotos Northland --> Northland i més fotos de les platges surferes i Auckland -->Fotos Piha i Auckland

Powered By Blogger